1. When i decide to play suhr and asr prayer temporaly separate, when is the best time for praying the asr prayer.
2.And if i decide to pray Maghrib and Ishah temporaly separate, when is the best time for the ishah praying?
3. What is better, to pray the suhr/asr and Maghrib/ishah temporaly together or separat?
Antworten:
1) The time of merit of noon prayer starts from the time of zawaal (when the sun passes the meridian) until the shadow of the pole (inserted vertically in the ground) becomes equal to the length of the pole itself. The end limit of the time of merit of afternoon prayer is, when the shadow length becomes the double of that of the pole while its start point is apparently when the shadow reaches 4/7 the length of the pole although it is not improbable that it starts after zawaal in a period just enough to say noon prayer.
2) `Isha' prayer has two valid times: 1- Before the disappearance of the Western redness and 2- after the end of the first 3rd of the night until 'midnight'.
3) After the time arrives, the mukallaf has the choice either to perform the two prayers together successively or to perform, each at its prescribed most excellent time of virtue.
Vielleicht kann jemand die Fatwas übersetzen, der dem englischen besser mächtig ist.
1) Die Zeit des Verdienstes des Mittagsgebets beginnt von der Zeit des zawaal (wenn die Sonne ihren Höchststand erreicht) bis der Schatten eines Stabes (der vertikal im Boden steckt) so lang wird, wie der Stab selbst. Das Ende der Zeit des Verdienstes des Nachmittagsgebets ist dann, wenn die Länge des Schattens doppelt so lang wird wie die des Stabes, während sein Startpunkt dann ist, wenn der Schatten offensichtlich eine Länge von 4/7 des Stabes erreicht, wobei es nicht unwahrscheinlich ist, dass es nach dem zawaal nach einer Zeitspanne beginnt, die gerade ausreicht um das Mittagsgebet zu beten.
2) Für das 'Isha - Gebet (Nachtgebet) gibt es zwei gültige Zeiten: 1. Vor dem Verschwinden der westlichen (Abend-)Röte und 2. nach dem Ende des ersten Drittels der Nacht bis zur 'Mitternacht'
3) Sobald die Zeit kommt, hat der Mukallaf die Wahl entweder beide Gebete zusammen nacheinander, oder jedes Gebet in der jeweils bestimmten Zeit des größten Gewinns zu verrichten.